Pakuočių ženklinimas jau neprivalomas: ar dėl to produktai atpigs?

Nuo gegužės 1 d. pakuočių gamintojams ir importuotojams nebeprivaloma ženklinti įpakavimų ir nurodyti, iš kokių medžiagų jie pagaminti. Pakuočių perdirbėjai sako, kad tai gali sukelti daugiau sumaišties rūšiuojant, tačiau Aplinkos ministerija čia problemos nemato ir tikina, kad tai leis sumažinti prekių kainas.

Nuo šiol pakuočių gamintojai ir importuotojai gali patys nuspręsti, kaip išleisti lėšas, reikalingas pakuočių ženklinimui.

Pakuočių perdirbėjai mato grėsmę jų rūšiavimui, tačiau Aplinkos ministerija čia problemos nemato ir tikina, kad nauja tvarka leis sumažinti prekių kainas. 15min domėjosi, ką apie tai mano verslas ir ar vartotojai pajus prekių kainų sumažėjimą? Aplinkos ministerija tikina, kad panaikintas privalomas pakuočių ženklinimas leis sumažinti administracinę naštą verslui, o tai atsilieps prekių kainoms – jos sumažės.

„Šie pakeitimai atlikti, siekiant užtikrinti atitiktį Europos Sąjungos (ES) teisės aktų reikalavimams ir atsižvelgus į gamintojų ir importuotojų pastabas bei siekiant sumažinti administracinę naštą verslui, ypač smulkiajam. Verslininkų teigimu, supaprastinti pakuočių apskaitos reikalavimai atsilieps ir prekių kainoms – leis jas sumažinti“, – rašoma Aplinkos ministerijos komentare 15min.

Bendrovės „Biosistema“, konsultuojančios kitas įmones aplinkos apsaugos klausimais, vadovas Povilas Baltusevičius pasakojo, kad dėl buvusio privalomo pakuočių ženklinimo kai kurios įmonės išleido ir tūkstančius eurų.

„Tai labai individualu. Pavyzdžiui, smulkesnės įmonės gaudavo prekes iš ES šalių, kurios jau yra gana neblogai suženklintos, tai jos beveik nieko neinvestuodavo. Kiti turėjo daryti gana dideles investicijas, nes reikėjo maketuoti naują pakuočių dizainą, perdaryti spaudą ir t.t. Tai kainuodavo ir šimtus, ir tūkstančius eurų. Kaina labai priklauso nuo įmonės masto, apimčių, technologijų“, – sakė P. Baltusevičius.

Todėl įsigaliojęs savanoriškas prekių ženklinimas įmonėms leis sutaupyti, tačiau P. Baltusevičius pažymi, kad dėl prekių kainos spręs pačios įmonės.

„Ar sumažins? Teoriškai čia priežastis, o praktiškai – kiekvienas verslas pats spręs. Jeigu jie dirba konkurencingoje rinkoje, aišku, tai yra proga šiek tiek susimažinti kainą ir tai gali būti reikšminga“, – kalbėjo jis.

Skaitykite daugiau: www.15min.lt